De werking + voordelen van een leadmachine
Wij horen regelmatig van bedrijven dat zij veel tijd kwijt zijn aan leadgeneratie. Het lukt ze niet om meer leads te generen via bestaande kanalen of het is onduidelijk waar precies te beginnen. Gelukkig hebben wij daar de oplossing voor, namelijk de leadmachine. Deze zoekvraaggerichte website is voorspelbaar en eenvoudig schaalbaar om zo meer leads te generen. Wij vertellen je eerst meer over onze manier van leads genereren. Later in dit artikel zoomen we uitgebreid in op de voordelen.
Wat is een leadmachine?
Een leadmachine is een website die ingericht is voor het beantwoorden van de zoekvraag van potentiële klanten. Het is dé manier om een voorspelbare stroom aan leads binnen te halen zonder hier zelf onnodig veel tijd aan kwijt te zijn. Op deze manier laat je jouw website letterlijk voor je werken.
De leadmachine is gebaseerd op data van onze partners. De experts bepalen op basis van de zoekvraag op welke markt jij je moet richten om jouw business te laten groeien. Met deze data als fundament van jouw website vul jij het assortiment van jouw webshop met als leidraad de zoekvraag. Wanneer de websitestructuur staat, zijn de uitkomsten door de dienstverlening van ons en onze partners voorspelbaar. Vervolgens is de website eenvoudig schaalbaar.
Meer sales leads genereren met je website? Dan is het essentieel om met deze zaken rekening te houden:
- Wees in het bezit van de meest actuele en betrouwbare data. Conversieratio’s, het aantal websitebezoekers en de populairste zoektermen breng je op deze manier gedetailleerd in kaart;
- De bezoeker navigeert makkelijk over de gehele website. De website is overzichtelijk ingedeeld;
- Het design heeft de juiste uitstraling en past bij het merk. Less is more!;
Hoe wij meer leads genereren voor onze klanten
Voor The Floor Company ontwikkelden wij een optimaal werkende webshop. Deze webshop is makkelijk door te ontwikkelen en bovendien volledig meetbaar. De webshop opende begin mei 2020. Sinds die tijd verliezen we de statistieken, conversies en bezoeken geen moment uit het oog. Door de vindbaarheid van The Floor Company heeft de webshop 10.000 bezoekers per week. De conversie sinds mei 2020 zit op bijna 1600 aanvragen van offertes of samples. Gemiddeld zit de conversie op 2%.
Door de onlinedata van Trendata en de online marketing kennis van New Media weten we precies waar mensen op zoeken, wanneer ze bij The Floor Company uitkomen, waarom ze wel of niet converteren, maar uiteraard ook hoe we de conversie moeten verhogen. Wij stellen de vraag centraal en passen daar het assortiment op aan.
Dit is niet de enige case waar wij in het afgelopen jaar aan werkten. Wij bouwden in samenwerking met onze partners onder andere ook een leadmachine voor de Optimum Group. Zij behaalden 29% meer bezoekers en een conversieratio van 17% op de offertepagina.
Laat ons jou helpen met de bouw van jouw leadmachine!
Wij doen aan de voorkant niets als het niet rendabel blijkt te zijn. Wij geven altijd advies in de groeistrategie. Dit houdt in dat wij nadenken over wat verstandig is en wat je absoluut niet moet doen. Dus wil jij meer website leads? Plan dan direct een vrijblijvend adviesgesprek in!