Mirari
Challenge
_Ambitie
Schaalbaar groeien door grip op sales processen en data
Mirari wil voorop lopen in operational excellence en customer intimacy en dus stelden we deze doelen:
- Een schaalbaar landschap
- Omnichannel strategie
- Pull proces van orders door de organisatie
- Interne en externe sales activiteiten verbinden met
- B2B webshop
- Portal voor commercie en data
- Management dashboard
- Intranet
- Website
_Animatie landschap
{{animation}}
_Conclusie landschap
De conclusie van de business analyse van huidige en gewenste processen was glashelder: Om handelingen te kunnen automatiseren, alle medewerkers één bronsysteem te geven en inzicht te krijgen in (sales)data, gingen we op zoek naar de slimste interne salesportal. Een single point of entry dat Mirari het juiste fundament geeft om slim data te distribueren. Of die data nou gaat over productverkoop, productvoorraad, commerciële of financiële gegevens.
‘Ik had nooit gedacht dat automatiseren zo leuk was!”
_Salesportal
Salesportal met realtime dashboarding
Geen enkel bestaand systeem voldeed aan de vele wensen die voortkwamen uit de vele workshops. Precies de reden waarom Mirari nog vrijwel alles op papier en in excellen deed. Met het productteam trapten we af met een functioneel ontwerp en bijbehorend productdesign. Daaruit is een eerste fase ontstaan van de Salesportal, die momenteel al in de achtste ontwikkelfase zit. Bezoekplanningen en bellijsten, orders schrijven, CRM met klantinformatie, staffels en bezoekverslagen zitten allemaal in dit ene systeem voor zowel binnen- als buitendienst medewerker. En als kers op de taart de stuurinformatie per accountmanager. Zowel de gegevens van een individu, het team en het totaal wordt getoond in een zelf te bepalen datum range.
- Sales vanuit één systeem
- CRM systeem
- Realtime dashboarding
_Managementdashboard
Inzicht in KPI’s
In de salesportal vinden de managers van Mirari de stuurinformatie die zij nodig hebben om de groei te optimaliseren. Zo weten zij precies welke producten goed scoren, welke achterblijven, waar accountmanagers op getraind kunnen worden en hoe de omzet verloopt.
- Realtime stuurinformatie
_B2B Webshop
Klantportal voor bestellingen
Naast dat iedere klant een accountmanager heeft, kunnen zij ook het online distributiekanaal gebruiken van Mirari. Vandaag voor 12:00 uur besteld, is morgen geleverd. Dat kunnen ze waarmaken door de koppeling met Exact Online. Via deze route worden orders direct vanuit de webshop geboekt in Exact en naar het magazijn gestuurd om gepickt te worden.
- Koppeling Exact Online
- Snelle orderafhandeling
_Intranet
Binnen- en buitendienst met elkaar verbinden
Voor Mirari gold dat interne communicatie altijd een uitdaging was. Want met 40 accountmanagers die alleen maar onderweg zijn en maar eens per maand op kantoor zijn, hoe zorg je er dan voor dat je toch alle informatie beschikbaar hebt? Via het intranet worden nu alle nieuwtjes en events gedeeld, maar ook voor HR is er een belangrijke vooruitgang: verzuim en vakantie hoeft niet meer telefonisch te worden afgehandeld, maar kan gewoon via de applicatie worden ingediend.
- Bedrijfsinformatie centraal
- Besparing op HR-capaciteit